ماه – قمر روسیه همکاری لهستان پل رایان

ماه – قمر: روسیه همکاری لهستان پل رایان بین الملل آمریکا روسیه پل رایان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی واقعی شدن قیمت ارز به نفع کیست؟

حاجی آقا میری، عضو هیات نمایندگان اتاق کشور عزیزمان ایران می گوید: قیمت ارز در کشور باید تا مرز واقعی شدن پیش رود؛ ولی دولت ها با سوبسید نفتی هر بار به دلایلی

واقعی شدن قیمت ارز به نفع کیست؟

واقعی شدن قیمت ارز به نفع کیست؟

عبارات مهم : وابسته

حاجی آقا میری، عضو هیات نمایندگان اتاق کشور عزیزمان ایران می گوید: قیمت ارز در کشور باید تا مرز واقعی شدن پیش رود؛ ولی دولت ها با سوبسید نفتی هر بار به دلایلی جلوی واقعی شدن قیمت ارز را می گیرند. قیمت ارز واقعی به زیان تولید نیست بلکه به نفع تولید داخلی و صادرات غیرنفتی واقعی است.

به گزارش خبرآنلاین،حاجی آقا میری افزود: «بالا رفتن قیمت ارز و واقعی شدن آن، علی رغم تصور بعضی ها به تولید ضربه نمی زند. بخشی از تولید ممکن است با زیاد کردن قیمت ارز صدمه ببیند و آن همان بخش خرید ماشین آلات و مواد اولیه است که از خارج وارد می شود. آنجا قیمت تمام شده است کالای تولیدی به تبع زیاد کردن قیمت، بالاتر خواهد رفت.»

واقعی شدن قیمت ارز به نفع کیست؟

او ادامه داد: «از طرف دیگر با توجه به اینکه واردات محدود می شود، قیمت زیاد کردن آن می یابد و یا واقعی می شود؛ در این صورت تولید داخلی تنازع بقا می کند. از این طریق زیاد کردن قیمت ارز به تولید داخلی کمک می کند. درواقع منافاتی بین تولید داخلی و اوج رفتن قیمت ارز وجود ندارد. ولی بعضی از صنایع 80 درصد به واردات وابسته هستند و 20 درصد در داخل تأمین می شوند. طبیعتاً این صنعت تحت تأثیر قیمت ارز با مشکلاتی روبه رو می شود. ولی باید پرسید آیا این صنعت که 80 درصد وابسته هست، جز صنایع تولید داخل به حساب می آید؟ آیا ما نتوانسته ایم به موازات این صنعت، در داخل تولید نداریم؟ باید موانع این ها را برطرف کرد.»

این فعال بخش شخصی گفت: «هیچ کشوری در دنیا اگر به علم اقتصاد آشنا باشد اعتقاد نیست که رشد اقتصادی در اثر پایین نگه داشتن ارزش ارز یا اوج بردن ارزش پول ملی اتفاق می افتد. رشد اقتصادی در گروه زیاد کردن صادرات غیرنفتی هست. زمانی زیاد کردن قیمت ارز می تواند در خدمت صادرات باشد که قیمت ارز واقعی باشد. تا بتواند در بازارهای نشانه بتواند مسابقه کند. اهمیت صادرات زیاد از حفظ ارزش پول ملی هست. کشورهای صنعتی تراز اول مثل چین و آمریکا حتی تعمداً تلاش می کنند و اجازه نمی دهند پول ملی آن ها زیاد کردن یابد.»

حاجی آقا میری، عضو هیات نمایندگان اتاق کشور عزیزمان ایران می گوید: قیمت ارز در کشور باید تا مرز واقعی شدن پیش رود؛ ولی دولت ها با سوبسید نفتی هر بار به دلایلی

واژه های کلیدی: وابسته | صادرات | واردات | اقتصادی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار